divendres, 13 d’abril del 2012

D'on ve "Xic de l'Hereu"

Un dels primers dubtes que vaig tenir a l'hora d'obrir el blog va ser escollir el nom, el que a priori hauria de ser una tasca fàcil es va transformar en una reflexió bastant profunda....
No podia escollir qualsevol nom, havia de triar un nom que m'identifiques, una marca sobre la meva persona i que fos original, autèntic.

Després de donar-hi unes quantes voltes ho vaig tenir clar, posaré " El Xic de l'Hereu "

Jo com molta gent d'Andorra, tinc arrels catalanes, aquest fet no només em fa sentir orgullós sinó que ha desenvolupat en mi una sensibilitat i un adn catalanista molt marcat, gairebé com l'Andorrà.

Aquest fet em portar a moltes discussions amb persones del meu entorn quan em senten dir als meus fills que l'estat veí és Catalunya i no Espanya... però be, això son figues d'un altre paner... i ja escriuré el que penso en una altra entrada.

Anem al tema d'avui...

Els meus padrins materns són originaris de L'Aragó, més concretament de la Franja,  tot i que van viure la gran part del seu temps a La Portella (El Segrià), lloc d'on és la meva "santa" mare, de Cal Manelo concretament. Per part del pare, la padrina era d'Escaldes, de Cal Prat, i l'avi de Cal Hereu d'un poble molt petit del Pallars Jussà anomenat Sant Joan de Vinyafrescal.


                                             Sant Joan de Vinyafrescal

El fet es que el meu pare està molt orgullós dels seus orígens (com la majoria de nosaltres) i fins i tot va adoptar el  nom de la casa pairal del seu pare (que era el xic) per a la seva modesta i poc productiva editorial,  "Edicions Xic de l'hereu" es deia.

Així doncs he triat el nom "Xic de l'hereu" des de la nostàlgia i sobre tot per que engloba molts sentiments, que potser en una altra ocasió desgranaré...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada