divendres, 8 de juny del 2012

INFRAESTRUCTURES PROBLEMÀTIQUES



Desprès de veure la roda de premsa del Govern i sentir on anirà ubicat el futur Heliport Nacional, el primer que em ve al cap és alegrar-me pel fet de que aviat serà una realitat, segonament em faig la reflexiono següent:

Mai plou al gust de tothom...

No dic res que no sapiguem tots, però la primera reacció que comporta  prendre decisions d’aquest tipus, és la discrepància.

Parteixo de la base que gairebé tothom som conscients de la necessitat al nostre país d’una infraestructura d’aquest tipus, i que a més, el model de licitació proposat pel govern, (a cost "0 €" per a l’administració ) és l’encertat.



Però be, a l’hora d’escollir la ubicació... comença el "ball de bastons", que si el soroll,  que si la caiguda de rocs, que si l’accés,que si els plans d’emergència,etc... Asseguraria que tots aquests aspectes ja estan contemplats en el projecte del licitant adjudicat i crec que no s’han deixat a la improvisació.


Acte seguit surten a la llum les opinions dels que pateixen els "danys col·laterals", el Sr. President de l’associació de taxistes, dient que, "ens enfonsaran i ens farà perdre clientela...." 
Per que no ho veuen com una oportunitat i una aportació de futurs clients?

En tot cas, s’ubiqui on s’ubiqui l’heliport, sempre hi haurà gent descontenta i altra de contenta,  el que no podem dir, (penso), es que el posin en un altre lloc per que a mi em molestarà el soroll...

-I en el cas que és re-ubiqués en una altra zona no tant exclusiva, als veïns  no els hi molestarà el soroll?
- Com s’ho fan a la resta del món les zones residencials situades prop d’un heliport o aeroport?

Sempre el podem ubicar a 2.500 m. d’alçada on només molesti als animals (qui els defensarà?...), on es passi la meitat d’any tancat degut a les inclemències meteorològiques i on es tardi més temps per anar des de l’heliport al centre del país, que des de Barcelona a Andorra...

Tinc molt presents altres exemples d’infraestructures construïdes a Andorra i que ja van aixecar polseguera el seu dia... Us refresco la memòria?

- Qui se’n recorda de la gestió, funcionament i ubicació del costós i luxós Camp de tir de la Rabassa?

- I de com està el Rocòdrom dels Cortals d'Encamp? Ho recordeu?  Doncs mort de fàstic, amb el que va costar...  No hagués estat millor ubicar-lo al centre d'Encamp?

Potser cal recordar de resquitllada la ubicació del telecabina de La Massana... "El posarem aquí! és el millor pel poble... " i de sobte, tot i que ja està instal.lat, "que em paguin per sobrevolar el meu terreny..."
Lo contents que estan la majòria de "massanencs", i la reactivació comercial que produeix a la Massana.



I de la situació escollida per l’abandonat i poc pràctic FUNICAMP? 
Ni ha reactivat el poble ni res de res... I per més "inri", no se si sabeu el que costa alimentar a la "bèstia"...

- I Caldea ?
Us venen a la memòria les innumerables critiques que va rebre el projecte, la seva ubicació, l’estètica i el seu cost?
Qui concep ara, una Escaldes i una Andorra sense Caldea?
 - Ningú !!!





 M’agradaria que el projecte del futur Heliport Nacional fos com Caldea, que en el seu inici veu la llum envoltat de detractors i polèmica, i que en un futur no gaire llunyà s’acabi convertint en una infraestructura indispensable pel creixement o si més no, pel manteniment del nostre país.








2 comentaris:

  1. Anem en direccions oposades, les merdes de promocions del Budzacu + les merdes de promocions de caldea (hotel+caldea 45€)+la merda de preus dels hotels, no atrau la mateixa gent que la que va amb helicòpter.

    ResponElimina
  2. Si i el Comú d'Encamp, també n'és un exemple de construcció peculiar. S'hagués fet la meitat de gran, ara per ara tindríem com a poc 20 funcionaris menys o el que és com a poc 400.000 € menys.

    ResponElimina